Praktijkbegeleider

Wat doet de praktijkbegeleider:

De praktijk begeleider gaat in zijn eentje of met meerder praktijkbegeleiders aan de slag met de competenties van de kaderleden. Dit om de kaderleden van een scouting en civiele erkenning te voorzien.

Hiervoor is ook voor de praktijkbegeleider een opleiding vereist, die doorlopend aan een jaar word gevolgd. De praktijkbegeleider hoeft geen scouting ervaring te hebben, wel is het gewenst dat deze ervaring heeft met gesprekstechnieken en competenties.

Algemeen:

Voor deze functie is de tijdsindeling naar inziens van de begeleider zelf. Soms zullen er wat aandachtspunten zijn voor bepaalde kaderleden waar aan gewerkt moet worden. De praktijkbegeleider zal alleen eventueel overleg hebben met een groepsbegeleider en met eventuele andere praktijkbegeleiders.

Contact:

Heb je vragen over de opleiding of ervaring van de stafleden, of andere opleidingsvragen mail dan naar praktijkbegeleider@scoutingthechallenge.nl