Groepsinfo

Wie zijn wij:

Wij zijn Scouting the Challenge in Tilburg, opgericht op 01-08-2007. Dit is gebeurd door een fusie van 2 groepen. Dit waren Charles du Foucauld (CDF) en de Prins Hendrikgroep 1 (PH1) ook beiden uit Tilburg.

Algemeen:

Op dit moment zijn wij een groep met vele faciliteiten. Wij hebben binnen onze groep namelijk een eigen gebouw in het Westen van Tilburg omringd door een stuk bos. Ook hebben we hierbij een kampvuurkuil.

Tevens hebben we in Moergestel en eigen stuk bos van 22 ha. Hierin bevinden zich 10 kampterreinen en 4 kampvuurkuilen.

Je merkt dus dat we een groep zijn die wel voor het spel van scouting kiezen. Dit houd namelijk in dat er veel buiten gedraaid word. Veel in en rondom de natuur bezig. Als je bij onze groep zit ben je dus niet bang om vies te worden.

Heel de groep draait om en rond de leden van de verschillende speltakken, maar dit kan alleen door de vrijwillige inzet van de vele stafleden en bestuursleden. Dit zijn vrijwilligers die tijd vrijmaken om te zorgen dat er elke week programma is, maar ook om te zorgen dat alle randvoorwaarden in orde zijn.

Scouting is een hobby die je veel leert, waar je volwassen word maar waar je ook nog steeds kind kunt zijn. Een plek waar je kunt zijn wie je bent en waar dat ook gewoon geaccepteerd word.

Contact:

Heb je nu nog twijfels kom dan gerust eens lang of draai gewoon mee of stuur een mail.

Tot snel