Explorers ( 15 t/m 17 jaar)

Wie zijn de Explorers?
Bij de Explorers noemen we de staf niet meer leiding, maar begeleiding. De Explorers bepalen zelf wat ze gaan doen en de begeleiding helpt hen bij het opzetten van die activiteiten. Dit kan leiden tot een salsaprogramma of een vlot bouwen en daarmee op het kanaal varen. Een weekend naar de Ardennen in Belgiƫ is ook geen probleem. Ook de Explorers doen mee aan regionale, nationale en internationale activiteiten binnen scouting. Een week op zomerkamp in het binnen- of buitenland draaien zij hun hand niet voor om. Alles regelen ze zelf met de hulp van de begeleiding.

Algemene info
Onze Explorers draaien de ene week zaterdag van 14:00 tot 17:00 en de andere week op zaterdag van 19:00 tot 22:00 . Hun leeftijd is van 14 tot en met 17 jaar en ze draaien met jongens en meisjes door elkaar. Zij dragen brique blouses met onze eigen groepsdas. Je mag sowieso 6 achtereenvolgende programma’s mee komen draaien om te kijken of je het wel echt leuk vindt en dan pas hoef je te beslissen of je lid wordt van onze groep. Voor meer info over onze groep kun je ook kijken onder het kopje algemene info op deze site.

Contact
Iedere zaterdag kun je bellen (013-4676630) tussen 14:00 en 17:00 uur. Dan is er namelijk altijd wel iemand op het gebouw. Mocht het zo zijn dat wij zelf niet aanwezig zijn, dan kan een staflid van een andere speltak je vast meteen ter woord staan en helpen bij het beantwoorden van vragen of het maken van een afspraak. Verder kun je ook mailen naar de Explorerstaf(explorers@scoutingthechallenge.nl). Vergeet dan niet je naam en telefoonnummer te vermelden, zodat wij contact op kunnen nemen met jou.

Hopelijk zien we je snel bij de Explorers!