Groepsbegeleider

VACATURE GROEPSBEGELEIDER
Ben jij een enthousiaste en daadkrachtige vrijwilliger, op zoek naar een nieuwe uitdaging, waarbij je de mogelijkheid krijgt om betekenisvol te zijn voor de ontwikkeling van kinderen? Ben je bovendien een paar uur in de week hiervoor beschikbaar, dan zijn wij op zoek naar jou!
Enthousiaste groepsbegeleider
Als groepsbegeleider ondersteun je de vrijwilligers die zich inzetten voor de groep.
Wat doet de groepsbegeleider?
– De groepsbegeleider is de raadgever van de groep. Je bent goed op de hoogte wat er onder de vrijwilligers leeft en je bent alert op ontwikkelingen op het gebied van vrijwilligerswerk.
– Je stimuleert de kwaliteiten van vrijwilligers en activeert hen zich hierin verder te ontwikkelen.
– Je bent betrokken bij werving en begeleiding van nieuwe vrijwilligers.
– Je bemiddelt bij meningsverschillen binnen de vrijwilligersteams en bevordert de sfeer en samenhang van de groep.
– Je motiveert, stimuleert en adviseert bestuursleden en maakt zelf ook deel uit van het bestuur. Je werkt daarnaast ook nauw samen met de praktijkbegeleiders.
– De tijdsbesteding is afhankelijk van de hoeveelheid tijd die jij bereid bent om er in te stoppen, wel is het belangrijk dat je regelmatig op draaitijden van de groep aanwezig bent zodat zichtbaar en aanspreekbaar bent als groepsbegeleider.
Wie ben jij?
Je bent een enthousiasteling en motivator voor jong en oud. Je stimuleert en adviseert andere bestuursleden en leiding. Je begrijpt wat er in de groep speelt bij (jeugd)leden en leiding en hebt een visie op de toekomstbestendigheid van de groep. Je onderschrijft de doelstelling en het huishoudelijk reglement van Scouting Nederland. Je bent bereid een Verklaring Omtrent Gedrag te overleggen. Daarnaast is het belangrijk dat je géén staflid bent bij een speltak binnen de groep.
Wat bieden wij?
Scouting The Challenge is een van de grootste scoutinggroepen van Tilburg en wordt draaiende gehouden door veel enthousiaste vrijwilligers die zich iedere week weer inzetten om leuke activiteiten voor de jeugdleden te organiseren. Naast deze activiteiten worden er ook af en toe activiteiten voor de vrijwilligers georganiseerd (denk aan: stafweekend – of dag, een borrel of BBQ) Je hebt binnen de groep de mogelijkheid jezelf te ontwikkelen middels trainingen en cursussen, maar ook door te leren van (scouting)ervaring van anderen.

Contact:

Heb je vragen of zit je met een probleem binnen de groep. Of heb je iets anders wat je kwijt wil in een gesprek, mail dan naar groepsbegeleider@scoutingthechallenge.nl