Helaas geen zomerkampen dit jaar

Beste kinderen, leden, ouders en verzorgers.

We hebben helaas moeten besluiten om het zomerkamp voor alle speltakken deze zomer niet door te laten gaan.
Zoals eerder door ons kenbaar gemaakt, zouden we onder andere wachten op een advies van Scouting Nederland. Dit advies bleef helaas te lang uit om organisatorisch nog te kunnen gaan regelen.
We weten dat veel ouders zelf al met plannen bezig zijn voor vakantie, werk, vakantiewerk en opvang.
Zelfs met de op de verruiming van de regels, komen we problemen tegen met bijvoorbeeld vervoer, sanitair en eet- en slaapgelegenheid. Ook is het helaas zo dat dag invulling van een zomerkamp, denk aan een dierenpark of speeltuin, nu al gereserveerd moet worden en in veel gevallen al te laat is. Daarbij komt nog dat we als scoutinggroep geen familie zijn, wat ook weer zijn beperkingen met zich mee kan brengen.
Dit alles tezamen heeft ons helaas na lang overleg, want tenslotte leven we allemaal elk jaar naar het Zomerkamp toe, doen besluiten niemand nog langer in het onzekere te laten en nu te beslissen om het kamp deze zomer niet door te laten gaan.
Mochten er naar aanleiding van deze beslissing nog vragen of opmerkingen zijn, dan kun je altijd terecht bij de staf van je speltak of bij ons als bestuur.
Nogmaals, wij betreuren het zeer deze beslissing te moeten nemen, maar wij hopen op begrip van jullie kant.
Namens het bestuur,
Frans van Ham.