Vredeslicht 2013

Al meer dan 25 jaar wordt jaarlijks in Bethlehem het vredeslicht ontstoken, waarna kinderen en jongeren uit allerlei landen het verspreiden over de hele wereld. Hierdoor vormen zij een keten van licht als teken van vrede en vriendschap. Ook Nederlandse scouts dragen bij aan dit initiatief. Op 12 december reist een aantal leden van Scouting Nederland naar Wenen om het vredeslicht op te halen, waarna scouts het vredeslicht in Nederland verspreiden.

Op zaterdag 21 december gaat een delegatie van Scouting The Challenge het Vredeslicht ophalen in Utrecht, te samen met zo’n 300 andere scouts uit heel Nederland. Het licht wordt om 13.30 uur op de Westermarkt verwacht. om daarna uitgedeeld te worden aan de bezokers van de Westermarkt. Tevens gaan we laten zien wat voor een leuke scouting we zijn. Er zal van alles te zien en te doen zijn. Alle speltakken zullen aanwezig zijn om het Vredeslicht te verwelkomen.